26 Ağustos 2019 Pazartesi

Dut Ağacının Gölgesinde - Şiir



Esen rüzgar ve sıcak bir hava,
Sapsarı olmuş buğday sapları,
Uzaklara bakınca görülen serap,
Bulutsuz, masmavi bir hava.

Manzara böyle iken;
Koştum bir dut ağacının gölgesine.
Öyle bir gölge ki,
Yanında akan küçük bir dere,
Ve çıkardığı sesle kulağa nağme olan.
Gövdesi kalın bir ağaç ve yaprakları geniş
Uzandım o ağacın gölgesine ve hayallere daldım
Sessizlik katığımdı benim.
Hayallerim de ekmeğim.
Gölge moralim.
Akan dere, içimdeki hareket..

Temiz insanlığı düşündüm sürekli, 
Dut ağacının yaptığı iyiliği bir de. 
Akan derenin nağmeli sesini dinledim. 
Uzaklara baktım serab, insanlar gibi...
Yüreğime baktım kanamış, hep harab,
Yine de hep temiz insanlığı hayal ettim.

Kalbe ok gibi saplanan sözler yok bu gölgede..
Hemmaz ve lemmazlar yok..
Tatlı bir serinlik var sadece kalbe şifa veren, 
Tatlı bir gölgelik var cenneti hatırlatan
Siz de görürseniz bir dut ağacı
Oturun gölgesine, uzanın..
Temiz insanlığı hayal edin..
**
27.08.2017

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder






Öne Çıkan Yayın

RAB NE DEMEKTİR? MUSA PEYGAMBER CEVAPLIYOR:

__ Kimmiş bakayım sizin Rabbiniz ey Musa? __ Bizim Rabbimiz her şeyin YARATIŞINI (helqehu) takdir edip, sonra da yaratılış AMACINA (heda) y...