17 Eylül 2024 Salı

Narin… 4. Madde… Teğmenler…

Gündemlerimiz her daim yoğun. Maalesef olumsuz gündemler daha fazla. Ancak olumlular da yok değil. Ben bu yazımda Narin kızımız, 4.madde ve Teğmenler ile ilgili görüşlerimi kısaca sizlerle paylaşacağım.

Narin kızımızın başına gelen o vahim olay ülkedeki tüm vicdanlı insanların yüreğini yakmıştır burası kesin. Savunmasız bir kızı katletme. Aslında cezası direk idam olmalı. Müslümanların şeriatı böyle. Hatta şunu da görüyoruz, şeriata sıcak bakmayanlar bile artık böyleleri öldürülsün diyor. Rabbimiz ‘kısasta sizin için hayat vardır’ buyuruyor. Bu kadar açık ve net bir durum. Bu cezanın caydırıcılığı öyle net hissedilir ki… Bazıları diyor, siyasi muhaliflere yönelir bu ceza. Yoo… Madde şöyle olacak kabaca: Kasden birini öldüren öldürülür, maktulün sahibi sadece diyet cezasını kabul eder yahut etmez. Elbette ki iyice araştırılacak, tüm deliller ortaya çıkarılacak ondan sonra. Teknik süreçleri savcılar ve mahkeme yürütecek. Tez kellesi vurula cinsinden olmayacak.
Narin kızımızın süreci maalesef dedikodularla kirletildikçe kirletiliyor. Her önüne gelen bir yorum yapıyor. Devlete düşen bu süreci hakkaniyetle hızlandırarak sonuca kavuşturmak. Bu gibi durumları fırsat bilenler fırsattan istifade ırkçılığı körüklüyor, yahu din karşıtları dindarları kötülüyor vs. Bunlar aşağılık işler. Dindar olmayan ve başka ırktan olanların da haberini alıyoruz mesela. Şimdi hemen yargısız infaz mı yapalım? Üstelik dindar diyoruz ya, acaba Kitaba ve sünnete göre dindarlık nedir ne değildir biliyor muyuz?

Kısacası tüm vicdanları yaralayan bu elim olaydan kimse ötekileştirm

13 Eylül 2024 Cuma

Kur'an'ı Anlama Yolunda Notları - Kuramer Konferansları 2

 Bugün Selefi-Vahhabi diye özetleyeceğimiz, Mısırlı bir düşünürün ifadesiyle "Selefabi"
hareketinin en büyük sorunu, bütün bir tarihi olmamış gibi görerek sadece Peygamber döneminden hareketle Bir Kur'an anlayışına varmak ve bugünkü dünyaya o anlayışı dayatmak istemesidir. Bu, bizim bugün girdiğimiz çıkmazın temel sebebidir. (13)

///

Yalnız şunu ifade etmem lazımdır ki, bilmek ve anlamak ile onu kutsallaştırmak farklı şeylerdir. Geleneksel birikimi mutlak doğrular olarak bilip kutsal saymak da, onları yok saymak da doğru bir yaklaşım değildir. (13)

///

Esas itibariyle tefsir bir "rivayet çabası"; te'vil ise bir "dirayet çabası" veya "akli cehd"dir. Bu sebeble te'vil statik değil, dinamiktir. (16)

///






Öne Çıkan Yayın

RAB NE DEMEKTİR? MUSA PEYGAMBER CEVAPLIYOR:

__ Kimmiş bakayım sizin Rabbiniz ey Musa? __ Bizim Rabbimiz her şeyin YARATIŞINI (helqehu) takdir edip, sonra da yaratılış AMACINA (heda) y...