24 Mart 2012 Cumartesi

SAVAŞ ESİNTİSİ / Sömürü Gerçeği 2

Sömürü herşeyin anlamını öyle bir çekip almaktadır ki, anlamsızlık artık düzen olmaktadır. (52)
***
Toplumun gelişimi fiilen kadının gelişimi ile bağlantılıdır ve tersi de doğrudur. (97)
***
"Sömürgeci  fabrikatör", akli melekeleri gereksiz olsun ve kişisel çabaları sonuçsuz kalsın diye sömürge çocuğa, ekmeğini çabası ve teriyle elde ettiği mukaddes bir "hak" değil, bilakis sömürgecinin kendisine sunduğu bir "lütuf" olduğunu empoze etmektedir. (125)
***
Her toplum, kendisini öldürecek fikirleri kendisi oluşturmaktadır. Fakat bu fikiler, sonra "öldürücü fikir"lerden daha tehlikeli olan "ölü fikirler" olarak o toplumun sosyolojik mirasında varlığını sürdürmektedir. (132)
***
Gerçekten insana en fazla yakışan ve insanı sevimli ve sempatik hale getiren kulluktur. (vehbi Yıldız)
***
Ölü fikirler daha tehlikelidir, çünkü onlar toplumun adetleriyle uyumlu olduğu için toplumun yapısına etkisini içten yapar. Bu fikirler, eğer bir tasfiye işlemine tabi tutmazsak İslami yapıyı içten parçalayan ırsi virüsleri oluşturur. (132)
***
Bilindiği gibi, bir ağaca nakledilen dal, bu ağacın meyvelerini vermez, bilakis kendi ana kökünün meyvelerini verir. (137)
***
İslam, en küçük bir köleye, eğer efendisi iş veya gıda olarak ona zulme etmiş ise [otomatik olarak] özgürleşme hakkını ona vermektedir. (167)

SAVAŞ ESİNTİSİ / Sömürü Gerçeği

İnsanın başına gelebilecek en büyük felaket gaflettir.
***
Irkçı eğilim, varlığa 'ben'in birliğini bölen ruhsal bir bölünmenin eseridir (18)
***
Toplumsal kalıtımın ve uygarlık üretiminin oluşturduğuna 'şahsiyet', belirli bir sülalanin nicel meyvesi ise 'birey' olarak isimlendirilir. (22)
***
İki sene önce Times gazetesinde, Tunuslular ve Fransızlar arasındaki iyi ilişkilere ilişkin bir makale yayımlandı. Makaleye göre bu ilişkinin başarılı olmasının nedeni, "Kültürlü Tunuslular, teknikten çok Edebiyata meyilli olmalarıydı." (35)
***
Sömürünün her zaman için etkisi maddi bir çöküşü hazırlamaktır. Fakat iş bununla bitmez. Ahlaki anlamda sömürgeyi kirletmek onun sömürücü olarak varlığını sürdürmesi açısından hayatidir. (43)
***
Gerçekten sömürü tan bir anarşidir; kavramları karıştıran, olayları  saptıran ve sözü kancıklaştıran... (45)
***
Burada dikkat edilemsi gereken nokta, sömürgeci edebiyat, her ne zaman nefesini ve delillerini kaybederse eski 'klişeler' hurdalığına başvurmaktadır. Ondan sonra hasmını, 'çok eşlilik', 'harem', 'İslami fanatizm' ve 'komünizmle' suçlamaktadır. Bu, sömürünün insan kalabalıklarını tümüyle yoketmeye karar verdiğinde yaptığı şeydir. (51)
***
Sömürü herşeyin anlamını öyle bir çekip almaktadır ki, anlamsızlık artık düzen olmaktadır. (52)
***
Toplumun gelişimi fiilen kadının gelişimi ile bağlantılıdır ve tersi de doğrudur. (97)
***
"Sömürgeci  fabrikatör", akli melekeleri gereksiz olsun ve kişisel çabaları sonuçsuz kalsın diye sömürge çocuğa, ekmeğini çabası ve teriyle elde ettiği mukaddes bir "hak" değil, bilakis sömürgecinin kendisine sunduğu bir "lütuf" olduğunu empoze etmektedir. (125)
***
Her toplum, kendisini öldürecek fikirleri kendisi oluşturmaktadır. Fakat bu fikiler, sonra "öldürücü fikir"lerden daha tehlikeli olan "ölü fikirler" olarak o toplumun sosyolojik mirasında varlığını sürdürmektedir. (132)
***
Gerçekten insana en fazla yakışan ve insanı sevimli ve sempatik hale getiren kulluktur. (vehbi Yıldız)
***
Ölü fikirler daha tehlikelidir, çünkü onlar toplumun adetleriyle uyumlu olduğu için toplumun yapısına etkisini içten yapar. Bu fikirler, eğer bir tasfiye işlemine tabi tutmazsak İslami yapıyı içten parçalayan ırsi virüsleri oluşturur. (132)
***
Bilindiği gibi, bir ağaca nakledilen dal, bu ağacın meyvelerini vermez, bilakis kendi ana kökünün meyvelerini verir. (137)
***
İslam, en küçük bir köleye, eğer efendisi iş veya gıda olarak ona zulme etmiş ise [otomatik olarak] özgürleşme hakkını ona vermektedir. (167)

20 Mart 2012 Salı

NEVRUZ DEMEK NE DEMEK?!

..NEVRUZ ÜZERİNE...   
Nevruz'u örfi anlamda kutlamak demek;                                    Bizim için baharı Yaratan Allah'ı anmak demektir.              Yeniden dirilişi bize baharla gösteren Yüce Allah'a hep beraber teşekkür etmek demektir.                                                                       Aslında Allah Azze ve Celle bizlere ders veriyor...
İçimize baharla, ferahlık ve umut veriyor...
Gözlerimize fer, dizlerimize derman veriyor...
Hatta Kur'an'da bahseder... bu yeni dirilişten ve örnek verir..
Nevruz dendiğinde aklınıza ilk plan Allah gelmiyorsa, problem var demektir.. 
O halde NEVRUZ için ilk cümlemiz ne olsun?
::::::::::::::::::::BAHARI YARATAN ALLAH'A HAMD OLSUN::::::::::::::::::::::::::

19 Mart 2012 Pazartesi

İman Kitabından Notlar-4

İblis'i kafir eden, mel'un eden ve matrud eden neydi? Elbette Allah'a inandığı halde O'nun hükmüne razı olmamasıydı. O'nun hükmüne razı olmayan, O'na O'nun yaratıcılığına, yüceliğine inansa ve O'ndan korktuğunu söylese yine de O'nu inkar etmiş sayılır. (127)
***
Materyalizm, Pozitivizm, Naturalizm, Laisizm birer akide hizbidirler. Bu ve buna benzer hiziplerden birinin dünya görüşüne inanan, İslam'ın dünya görüşünü reddediyor demektir. 
Eğer demokrasi fikir ve inanç hürriyeti değil de kanun koymada beşer iradesini mutlak irade kabul eden bir sistem olarak tanımlarsa bu durumda demokrasi de akide hizbi haline gelir. (135)
***
Şirkin en yeni ve çağdaş biçimi Laisizm/Liberalizm adı altında pazarlanmaya çalışılmaktadır günümüzde. (136)
***
Tağutu inkar, Allah'a imanın olmazsa olmaz şartıdır. (143)
***
Tağut, insanoğlunun ilahlaştırdığı her şeydir. Daha doğrusu tağut insanla Allah arasına gerilen şeylerin tümüne verilen ortak isimdir. (147)
***
Besmele; insanın Allah'la iş yapması, Allah'ı işine karıştırmasıdır. Dolayısıyla besmele Allahsızlığı reddir. (156)
***
İnsanların önderlerini, din ulularını, büyüklerini hatta paygamberlerini rabbler edinmeleri sevginin ve bağlılığın cinayet derecesine vardığı bir aşırılık örneği. Allah bundan müslümanları şiddetle reddediyor. (158)
***
Yusuf peygamber dahi kendisine madden emeği geçen Mısır'lı bakanı rabbi (rabbim, efendim, büyütenim, besleyenim) diye anacak ve onun karısının meşru olmayan isteğini reddecektir. (158)

18 Mart 2012 Pazar

ÇANAKKALE NEDİR?


Çanakkale ortak bir payda...
Yine bu ruh, getiren bizi bir araya..
Bu konuda ise bize müthiş bilgi veren ise M. Akif..
Onun şiirleri üzerinde kafa ve yürek yormalıyız..
Şiirdeki o ruhu elde edip, öyle girmeliyiz 21. yüzyıla...
Ama birşeyleri tarihselleştirmeden yapmak en güzeli..
Ama birşeyleri tarihselleştirerek yapmak en sahtesi..
Yani bu ruh, 18. Mart'ta bir geliyorsa aklımıza, olmaz...
Bugün, İngiliz'e düşman deyip, yarın ise onu sarılmak..
Nasıl bir ruh, nasıl bir çelişki, nasıl bir dayanak..

17 Mart 2012 Cumartesi

MAÇ NESLİ!

Karısını ve çocuğunu ihmal eder, toplumu ihmal eder, adam akıllı gazete okumaz, ülkenin meseleleriyle ilgilenmez, sürekli spor okur, sürekli spor izler.. Kitap az okur veya hiç okumaz.. Avrupa Lig'ini ezbere bilir ama tarihinden haberi olmaz..
Gündem umurunda değildir.. Kimseye futboldan başka anlatacak birşeyleri olmaz... Kendisi futbolla tatmin olur.. Konferans yerine maçı tercih eder.. Hepsi aynı değil tabi ki.. Bu özelliklere derece derece sahip olanları vardır.. Hepsi kötü değildir..
İşte size, büyük beşik stadlarda büyüyen MAÇ NESLİ!!

ŞEYTANİ EĞİTİM SİSTEMİ VE HARAMLAR!

İnsanlara: "Haramlar Nelerdir?" diye bir soru sorsanız, alacağınız muhtemel cevaplar ne olur biliyor musunuz?
- İçki, kumar, zina, faiz...tarzında olacaktır.. Hele bunların içerisinde ise en sivri hale
getirileni ise zinadır.. Halbuki hepsi kaçınılması gereken haramlardandır.
Şeytan'ın eğitim sisteminde, insanları direk HARAMA DAVET etme yoktur! Peki ne yapar şeytani eğitim sistemi? Şunu yapar: Kişiyi ZAMANINI BOŞA GEÇİREN biri haline getirerek evvela KİŞİLİKSİZLEŞTİRİR!
Sonra da hedefindeki kişiyi istidadına uygun haramlara SEVKEDER. O kişi de gayet memnun bir şekilde harama girer ama hiç farkında değildir. Üstelik haramlar sadece yukarıdakiler de değildir!
O halde işin başı nedir? ZAMANI BOŞA GEÇİRMEMEK!!





Öne Çıkan Yayın

RAB NE DEMEKTİR? MUSA PEYGAMBER CEVAPLIYOR:

__ Kimmiş bakayım sizin Rabbiniz ey Musa? __ Bizim Rabbimiz her şeyin YARATIŞINI (helqehu) takdir edip, sonra da yaratılış AMACINA (heda) y...