23 Ekim 2012 Salı

Arapça Ezan ve Çorumlular

 

OKUMADAN GEÇMEYİN!
Ben Çorumluyum. Çorum'da Ulu Cami diye bir cami vardır. İki minareli, 4. Murat zamanında yapılmış. Günlerden bir mübarek cuma günü, o gün ilk defa ezan zulmü sona eriyor ve iki müezzin minareye çıkarak ALLAHU EKBER diye başlayan ezanı okuyacaklar... Camide hiç kimse yok, cemaatın tamamı avluda. Sadece duymakla yetinmeyip aynı zamanda gözleriyle de görmek istiyorlar. Caminin avlusu dolu olduğu gibi, etraftaki sokaklar da dolu. Herkes gözünü minareye dikmiş ezan saatini bekliyor ve o an geliyor. Müezzinlerden birisi Allahu Ekber, Allahu Ekber! diye kulakların yıllarca hasretle beklediği Ezan-ı Muhammedi'yi okumaya başlıyor. O gün okuyan ağlıyor ve dinleyen ağlıyor, yaşlıların sakallarını gözyaşları ıslatıyor. Sonra ezan bitiyor ve herkes içeri giriyor.


 -Türkiye'de İslamlaşma ve Önündeki Engeller
- Hayrettin KARAMAN
 


15 Ekim 2012 Pazartesi

Ebu Azb ve Dünyevileşme Süreci

 
Ebu Azb ve Dünyevileşme Süreci

Cahiliye Mantığının Bir Kodu

Cahiliye mantığının zihin kodlarından biri de şu:

"Herkes yapıyor biz niye yapmayalım!"


Vahiyle benliğini inşa etmemiş bireyler taklid bataklığında yüzerler.
İşte onların hiçbir zaman 'ben' demeye dilleri varmaz. Zira özgün benlikleri henüz oluşmamıştır. 


14 Ekim 2012 Pazar

BİLİNÇ IŞIKLARINI YAKMAK - 2

Bilimsel teknoloji devriminin yaşandığı tarihsel süreçler içerisinde, Müslümanlar dini hayatı törensel olgulardan ibaret bir hayat haline dönüştürdüler. (14)
***
Laik sosyal düzenlerde insani ilişkileryapay, sahte, anlık, yüzeysel kalıplara indirgendi. (14)
***
İçerisinde yaşadığımız iletişim ve pazarlama çağında, tüm insanlık magazin medyaları ile görsel/işitsel kültür araçları tarafından yürütülüyor. (17)
***
Günümüzde ABD yapımı kültür kalıplarını kullanmak "çağdaşlık" ölçütü sayılıyor. Laik dünya ABD bayağılıklarını modernlik olarak kabul ediyorlar. (17)
***
Yeni dünya düzeni sorumsuz, kayıtsız, liberal, bireyci tipler yetiştirilmesini sağlıyor. (17)
***
İslam, anlamlara ve ahlaka dayalı bir insani ilişkiler sisteminin adıdır. (18)
***
Müslüman yığınlar, modern dünya olgusunun dayattığı gerçekler karşısında İslami tavır alamadı. (19)

12 Ekim 2012 Cuma

BİLİNÇ IŞIKLARINI YAKMAK - 1


İslam kendisini vatan, bayrak, ulusal egemenlik v.b. gibi yerel mukaddeslerle tanımlamaz. (8)
*
20 yy. boyunca İslam dünyasında tarih, şu ya da bu kavmin üstünlük duygularını desteklemek amacıyla resmi tarih tezlerinin emri altına girdi. (9)
*
Tarihe bir Türk gibi, bir Arap gibi, bir Fars gibi değil BİR MÜSLÜMAN gibi bakmasını öğrenmeliyiz. (9)
*
İslam, insanın bilinçli eylemini savunur. Eylem bir sorumluluktur. (9)
*
Emperyalist dünya, İslam toplumlarında sömürüye, eşitsizliğe, zulme, adaletsizliğe ve tutsaklığa ses çıkarmayan bir İslam anlayışını temellendirmek istiyor. (13)
*
Modern zamanlarda Müslüman halklar karar verme gücü bulunmayan halklar haline getirildiler. (13)
*
Modern laik toplumların, İslami inançları, düşünceleri, anlama ve amaçları tartışmaya tahammülleri yok. Ödünsüz İslami tavırlar söz konusu olduğunda bütün dünya yasakçı siyaseti kullanabiliyor. (14)
*
Bilimsel teknoloji devriminin yaşandığı tarihsel süreçler içerisinde, Müslümanlar dini hayatı törensel olgulardan ibaret bir hayat haline dönüştürdüler. (14)
*
Laik sosyal düzenlerde insani ilişkileryapay, sahte, anlık, yüzeysel kalıplara indirgendi. (14)
*
İçerisinde yaşadığımız iletişim ve pazarlama çağında, tüm insanlık magazin medyaları ile görsel/işitsel kültür araçları tarafından yürütülüyor. (17)
*
Günümüzde ABD yapımı kültür kalıplarını kullanmak "çağdaşlık" ölçütü sayılıyor. Laik dünya ABD bayağılıklarını modernlik olarak kabul ediyorlar. (17)
*
Yeni dünya düzeni sorumsuz, kayıtsız, liberal, bireyci tipler yetiştirilmesini sağlıyor. (17)
*
İslam, anlamlara ve ahlaka dayalı bir insani ilişkiler sisteminin adıdır. (18)
*
Müslüman yığınlar, modern dünya olgusunun dayattığı gerçekler karşısında İslami tavır alamadı. (19)

8 Ekim 2012 Pazartesi

O halde varılan sonuç: Mü'min davasına güvenendir.

"(Hud) şöyle dedi: 'Bakın, Allah şahidim olsun ve siz de şahid olun ki, (Allah'a) ortak koştuğunuz ilahlarınızdan BERİYİM. (tabi ki) Allah dışındaki...
Haydi artık topunuz bana tuzak kurun; sonrada bana soluk aldırmayın."

Bu ayette şu durum dikkatimi çekti. Hud aleyhisselam davetini yaptıktan sonra ve burada ciddi bir rest alınca yaptığı şey, o kavim ile daha stratejik bir ilişkiye girmek değil, bilakis kendisi ile kavmini ayıracak kırmızı çizgilerini dile getirerek bir meydan okuma yapmaktadır.

O halde varılan sonuç: Mü'min davasına güvenendir.

1 Ekim 2012 Pazartesi

Ad Kavmini Helak Eden 3 Sebeb - Hud: 59

Hud Suresi'nin 59. ayeti bizlere Âd kavminin helak olmasına sebeb olan 3 suçtan bahsediyor.
İlk ikisi belli...

Ama üçüncüsüne dikkat edin!
 

1) Rablerinin mesajlarını reddettiler.
2) O'nun elçilerine karşı geldiler.
3) HER İNATÇI ZORBANIN YÖNETİMİNE BOYUN EĞDİLER.
 

(Hür mü'min artık hiçbir zalime boyun eğmemeli, şahsiyetini asla zalim yönetici karşısında eritmemeli)

 [ayetler didik didik edilmeyi bekliyor.]





Öne Çıkan Yayın

RAB NE DEMEKTİR? MUSA PEYGAMBER CEVAPLIYOR:

__ Kimmiş bakayım sizin Rabbiniz ey Musa? __ Bizim Rabbimiz her şeyin YARATIŞINI (helqehu) takdir edip, sonra da yaratılış AMACINA (heda) y...