9 Aralık 2012 Pazar

Namaz Nedir?

Namazsız olmuyor..
Namaz, ahiret dikişidir.
Namaz, zaman yönetimidir.
Namaz, dikbaşlılığın ilacıdır.
Namaz, Kur'anı etüt etmektir.
Namaz, bedeni ataletten korumaktır.
Namaz, Allah'a zaman ayırmaktır..

NEREDE

Dünya bana sesleniyor
Hani nerede, nerede İslam
Teslim olduğun nedir?
Söyle bana ey Müslüman.

Söyle bana
Nerede Rasul, nerede hayat.
Söyle bana
Nerede Asr-ı Saadet

Hangimiz Mus'ab olacak
Hangimiz Ammer olacak
Ebu Cehiller oldu bak
Hangimiz Hamza olacak

Söyle bana nerede İslam.
Söyle bana neredesin sen.

Hayatın hiç bitmeyecek mi?
Sen hiç ölmeyecek misin?
İslam'ı yaşayıp yaşatmadan,
Müslümanım diyebilecek misin?

CAHİLİYE TOPLUMU/İNSANI ÜZERİNE

Cahiliye insanının ruh haritasını çizmek teşhislerimizi ve tedavilerimizi kolaylaştıracaktır. Çünkü adeta sorunlar toplumu olan cahiliye toplumunun iyileştirilmesi dünya ve insanlık adına iyi olacaktır. Cahiliye toplumun şu şekilde tanımlayabiliriz: "Kendine bomba bağlamış bir toplum." İşte böyle bir toplumun içinde yaşıyorsanız aslında bir cehennem hayatı yaşıyorsunuz demektir. Cahiliye toplumunun insana verdiği zarar bedene değil direkt yüreğedir. Bu ise insanın bitikliği demektir.

Cahiliye toplumuna, vahiyle inşa edilmemiş bir toplum da diyebiliriz. Yani hamlığı aktif olan ve aynı zamanda kendini pişmiş sanan bir toplum. Bu tarz zıtlıklar fazlasıyla mevcuttu bu toplumda. Örneğin, sevimli olmadığı halde kendini sürekli sempatik gören, doğru olmadığı halde sözlerinin hala doğru olduğunu delilsiz bir şekilde savunan. Böyle bir toplum vahyin terbiyesinden mutlaka geçmeli. Çünkü kişi yemeğin tadına nasıl kaliteli yiyeceklerle ulaşabiliyorsa hayatın tadına da kaliteli insanlarla ulaşabilir. Bunun mücadelesini vermeyenler bedelini hayatlarını heba etmekle öderler. Hayat ise çaba ile anlam kazanır. Bu çaba ise insanı kaliteli bir yaşam götürür. Zaten toplumun kalitesi şahsın kaliteli olmasıyla başlar.

Cahiliye toplumunun bireyleri hayatlarından memnun bir görüntü arzederler. Ama iç dünyaları darmadağınıktır. Bu hastalığa karşı kibir gösteren şuursuz bir hastanın düştüğü bedbahtlığa benzer. Hasta olanın yapacağı en doğal şey tedavi olmaktır. Ama 'ben hasta değilim, turp gibiyim' demek hastalığa karşı kibirli olmaktır. Adeta buna benzer cahiliye bireyinin durumu. İç dünyasını inşa etmenin yolunu giyim mağazalarında, kuaförlerde, stadlarda arayan bireydir, cahiliye bireyi. Toplumda var olan yaralar da bu sebebten dolayı meydana gelmektedir. Şuursuz, ruhsuz bireyler karşılarına çıkan sosyal sorunlarla baş edememekte ve bundan dolayı daha büyük sorunları doğurtmaktadırlar. İnsani erdemlerden uzak birey, hayatı tabi ki mağazalarda, avm'lerde, stadlarda aramaya başlayacaktır. Bunun sonucu ise kendine bomba bağlayan toplumun patlaması demektir.


5 Aralık 2012 Çarşamba

Kibirli kandırılmıştır.

İnsandaki kibir, yürekleri donduracak derecede bir 
şaşkınlık meydana getiren ucube bir özelliktir.

İnsan kibirli olamaz aslında. Burası kesin.
Bu konuda insanın kandırılmış olduğu muhakkak..
Duyguların vahiyle terbiye edilmemesi, bu kandırılmanın önünü açıyor.

Allah'a Kul Olmanın Kazandırdığı İki Özellik

Allah'a gerçek anlamda kul olanların kazandığı iki özellik var.

1) İnsanoğlunun manipüle edici etkilerinden korunabilecek mekanizmaya kavuşması,
2) insanların kınamalarının etki alanından kurtulabilmesi.. 


 İşte bu iki özellik özgürlüğünde bir anlamda tanımıdır.
Siz imanınızla var olursanız kınayıcı ve manipüle edici etkilerden korunabilirsiniz.
Aksi halde halk diliyle "şamaroğlanına" dönüşebilirsiniz..

3 Aralık 2012 Pazartesi

Rızka Nasıl Bakmalıyız?

Rızkın bölündüğü şu hayatta, çabamız rızkı nicelik olarak çoğaltmak değil 
nitelik olarak çoğaltmaktır.
Niteliksiz rızık bedeni doyurur ama ruhu boğar. 
Niteliksiz rızık infaka pay ayırmayan rızıktır.
Niteliksiz rızık enfüse harcanan rızıktır..
Niteliksiz rızık karavana olmuş, boşluğa atılmış bir oktur.


Kainat Ayetleri Bizi Nereye Götürür?

Kainat ayetleri hakkıyla okunmadığında, Kur'an'daki ayetlerin kalbe te'siri zorlaşır. Çünkü Allah'ın yüceliğini ve büyüklüğünü kainat ayetlerine tefekkürle bakarak kavrayabiliriz. O halde bizler yanından geçip gittiğimiz kainat ayetlerini okuma gayreti göstermeliyiz.
Kitaptaki ayetler ondan sonra bizlere ışık olacaktır.
Allah'ın yüceliğini kavramadan okunan ayetler insana sadece edebi zevk verir.
İnsana istikamet vermez.

Kainat Ayetleri bizi Allah'ın yüceliğine götürür.
Yüceyi kavrayan gönül, O'nun mesajını dikkate alır.





Öne Çıkan Yayın

RAB NE DEMEKTİR? MUSA PEYGAMBER CEVAPLIYOR:

__ Kimmiş bakayım sizin Rabbiniz ey Musa? __ Bizim Rabbimiz her şeyin YARATIŞINI (helqehu) takdir edip, sonra da yaratılış AMACINA (heda) y...