25 Şubat 2021 Perşembe

Girdiğim Ortamlarda Farkettiğim Manzara

 Girdiğim yeni ortamlarda farkettiğim vahim durumlardan biri de şu:

Girdiği gruplar vesilesiyle dindarlaşarak ufku, o grubu ve grubun öğretisini aşamamış, bizzat kendisi olarak Kur'an'a yönelip bağımsız şahsiyet olamamış kardeşlerimizle nasıl tanışacağımızı bilemiyoruz...
Öyle klişe cümleler öğretmişler ki onlara, adam direk o klişe ifadeleri sana yöneltiyor ve soruyor, vereceğin cevaba göre seni, cemaatinin kalıplarından birine koymaya çalışıyor.
Bu büyük bir vebaldir dostlar, sizin göreviniz insanları önce Allah'ın mesajı ile tanıştırmak sonra da elçiyi o mesaj üzerinden tanıtmak... Başka değil...
Grupların itikat haline getirilmiş klişe yorumlarını din diye bu insanlara kabul ettirmek büyük vebaldir dostlar... Yazık adamlara...
Tek tip fanus grupçuklar, şahsiyetli birey yetiştirme yerine robot birey, ezberci birey, kapalı birey, dogmatik birey yetiştiriyorlar.
Sadece şunu bilsin o grupçuklar;
sahabeler, peygamberimize "Ya Rasûlullah bu vahiy midir, yoksa senin görüşün mü?" diye sorabiliyorlardı. Yetiştirecekseniz sorgulama yeteneği olan dindarlar yetiştirin... Başka değil..

24 Şubat 2021 Çarşamba

Araplarda Kız Çocuklarının Gömülmesi

 Kız çocukları hakkında genel düşünceye rağmen onların canlı olarak gömülmesi adeti Temim kabilesi dışında diğer Arap kabileleri arasınnda çok yaygın olarak görülmez.

Üstelik Kureyşli Zeyd b. Amr b. Nüfeyl gibi şahıslar öldürülmek istenen kız çocuklarını babalarından alarak onların bakım ve büyütülmelerini üstlenmişlerdir.
Siyer 1 /Adem Apak

23 Şubat 2021 Salı

Bugün, Namazın Önemli Bir Yönünü Farkettim.

Saf belirleme konusunda önemli bir kriter olduğunu anladım.
Namaz kılmamak, safını netleştirmemenin ta kendisidir.
Namaz kılan ise safını netleştirmiş demektir. Namaz, İslam ideolojisinin/düşüncesinin beş vakit kendisini gösteren eylemidir. Bunu başaramayan henüz safını netleştirmemiş demektir.
**
Elbetteki şuurlu/kasıtlı/niyetli namazı kastediyorum. Bunu başaramamış olanlar kategori dışında.. O gibi kardeşlerde ise tabiri caiz ise "kısa devre" var demektir. Akım var ama aydınlık yok..

23 Şubat 2016

Şehadet Bilinci Tam Olarak Nedir?

 Şehadet Bilinci; yani kulluğu görünür yapma, somutlama, ispatlama çabası olmazsa olmaz bir bilinçtir. "Eşhedu" demek sözde basit olabilir ancak hayatta da görünür olması gerekir..

Ve şehit olmak demek sadece kurşunlara hedef olmak değil, hayat boyunca Allah, Peygamber ve Ahiret bilinci ile yaşamaktır. Bu sayede alemlere rahmet olmaktır. Mü'mine müşfik, kafire şedid olmaktır. Zaten bu aktifliği gösterenlerin bir kısmı kafirler tarafından katlediliyor, bir kısmı zindanlara atılıyor ve kalan kısmı da yatağında dava derdiyle can veriyor..

Kim Şehid, Kim Şahid, Kim Amil, Kim Salih Buna Allah Karar Verecektir.

21 Şubat 2021 Pazar

Neden Üretken Bir Toplum Olamıyoruz?!

    Birbirimizi yok yere çok kasmışız, dolayısıyla çok gerginiz, bir türlü relaks olamıyoruz. Sürekli tedirginiz. Bu nedenle düşünce ve icad konusunda üretken olamıyoruz.

* Devlet milleti kasmış, germiş.
* Farklı ırklar birbirini kasmış, germiş.
* Farklı cemaatler birbirini kasmış, germiş.
* Akrabalar birbirlerini kasmış, germiş.
* Kocalar eşlerine eziyet etmiş.
* Ve dahası...

19 Şubat 2021 Cuma

Kur'an'da Dini ve Ahlaki Kavramlar - İzutsu

- Semantik, kelimenin anlam derecesini araştıran bir bilim oraya çıkmıştır. İzutsu'ya göre semantik, bir
dilin anahtar terimleri üzerinden analitik çalışmadır. (14)

- Cahiliye şiirinin Kur'an'ın açıklanması için kullanılması ve şiirin semantik alanda izlenecek yöntemde araçlardan yalnızca bir araç olarak kendisine başvurulması olayına daha İslam'ın ilk yıllarında rastlamaktayız. Hatta bu yöntemin babası İbni Abbas kabul edilir. İbni Abbas'a Maide 35. ayetinde geçen "vesile" kelimesinin anlamı sorulduğunda, Antere'nin şiirinden örnek getirerek bu kelimenin "hacet" anlamında olduğunu söylemiştir. (17)

- Hz. Ömer'in de Kur'an'ın garib bilinen kelimelerinin cahiliye şiiriyle açıklanabileceğini söylediği aktarılıyor. Hz. Ömer bu konuda: "Divanlarınıza sahib çıkın ve sarılın" deyince, "Divanlarımız nedir?" diye kendisine sorulmuş, o da: "Cahiliye şiiri, bunlarda kitabınızın tefsiri ve sözlerinizin anlamı vardır" demiştir. (17)

Peygamber Kıssalarında Önemli Unsur

 Peygamber kıssalarında gördüğümüz en önemli unsur, onların kavimlerine karşı net bir duruş sergilemeleridir...

Aslında yürek fethinin önemli ilkelerinden biri de budur: SÜREKLİ NET BİR DURUŞA SAHİP OLMAK!.
Bu anlamda konjoktürel bir duruş Müslüman şahsı çizgi dışına iter.
Konjokturel duruş aslında bir anlamda fikirsel zayıflığın işaretidir.





Öne Çıkan Yayın

RAB NE DEMEKTİR? MUSA PEYGAMBER CEVAPLIYOR:

__ Kimmiş bakayım sizin Rabbiniz ey Musa? __ Bizim Rabbimiz her şeyin YARATIŞINI (helqehu) takdir edip, sonra da yaratılış AMACINA (heda) y...