6 Aralık 2014 Cumartesi

Pastahaneci ve Hırsızlar


Pastahane aranıyor ve sipariş veriliyor. Motorla siparişi götüren elemana siparişin kendilerine ait olmadığı söyleniyor. Eleman aşağı bi iniyor: MOTOR YOK! Sonradan anlaşılıyor ki bir tuzak hazırlanıyor. Telefon eden kişi aranıyor. Cevap şu: Biri sipariş vermek için telefonumu istedi bende insanlık namına verdim.
(kendisinden telefon isteyen müşteriye telefon yok deyip geri çeviren pastahanenin sahibi bana anlatıyor olayı. bundan sonra iki hırsızlık olayı daha anlatıyor)

06.12.2014

1 Aralık 2014 Pazartesi

'Mushaf’a Abdestli Dokunmak' Meselesi



‘Ona ancak temizler dokunabilir’ manasındaki Vakı’a suresinin 79. Ayetinin Mushaf’a abdestli

1) Bu ayet indiğinde elde henüz kitap denilecek bir ‘Mushaf’ bulunmamaktadır.

2) O dönemde henüz abdesti farz kılan Maide Suresi 6. Ayeti inmemişti.

3) Ayetin hitap bağlamı mü’minler değil kafirlerdir.

4) Ayetin konusu insanlar değil cin ve melek gibi görünmeyen varlıklardır.

5) Ayetteki temizlik maddi değil, Al-i İmran Suresi 55, Enfal 11, Tevbe 103 gibi bir çok ayette kullanıldığı üzere manevi temizliktir ki, vahyin sayfaları da ‘temiz sayfalar’ (Beyyine 2) olarak anılır.

6) Ayette geçen cümle inşa değil haber cümlesidir. Yani ‘dokunmasın’ değil istese de ‘dokunamaz’ denilmektedir.

7) Ayet ahkam ayeti değildir. Çünkü Mekke’de inmiştir.

8) Vakı’a suresi 78. Ayette ki Meknun kitap, yani ‘saklanmış kitap’ elle tutulup gözle görülemez olan Kur’an’ın da içinde yer aldığı ‘Ana Kitap’tır..
dokunmakla hiçbir alakası yoktur. 

Zira:
Sadece Kur'an'a değil hiç bir kitaba abdestsiz dokunmamaya çalışalım. Abdest bizim manevi zırhımız olsun. Ancak bunu Haram konusu yaparsak Allah'ın hududuna girmiş oluruz. Bir şeyi yap güzel yada yapma iyi değil demek ayrıdır Helal - Haram saymak ayrıdır. Helal ve Haram koyma yetkisi sadece Allah'a aittir. Yasak koyma yetkisi ise Peygamberimize ve onun takipçisi olan İslam liderlerine aittir. Bu da kalıcı değil yasağın sebebi geçene kadardır.

17 Kasım 2014 Pazartesi

Kızıl Gök, Yağmur ve İnsan

kızıl gök
ve gecenin sessizligi
yagmur konuşacak birazdan
susun şimdi
onun sözleşmesi henüz yeni
dosttur o
tıpkı agaçlar gibi
insan gitsin
biz kalalım
ben yagmur ve agac
sen orda kal
ama korkma
gök kızıl
konuşan dost yagmur
yagmur kibirsiz ve harbi
insanlar gibi degil
sesi cok cıksa da fiskosları yok
korkacaksan kendinden kork
kibrinden, egondan, bakışlarından
sen orda kal
dostum yagmur gelsin
sabah da agacla konuşacagım
ben kainat korosundayım
biz dostuz
sacidleriz, kaimleriz..
ama sen anlamadın beni/bizi
kibir yazacagım mezar taşına
yalnız o tanıtır seni bana
**
gök kızıl
yagmur konuşacak

Kızıl Gök, Yağmur ve İnsan

kızıl gök
ve gecenin sessizligi
yagmur konuşacak birazdan
susun şimdi
onun sözleşmesi henüz yeni
dosttur o
tıpkı agaçlar gibi
insan gitsin
biz kalalım
ben yagmur ve agac
sen orda kal
ama korkma
gök kızıl
konuşan dost yagmur
yagmur kibirsiz ve harbi
insanlar gibi degil
sesi cok cıksa da fiskosları yok bari
korkacaksan kendinden kork
kibrinden, egondan, bakışlarından
sen orda kal
dostum yagmur gelsin
sabah da agacla konuşacagım
ben kainat korosundayım
biz dostuz
sacidleriz, kaimleriz..
ama sen anlamadın beni/bizi
kibir yazacagım mezar taşına
yalnız o tanıtır seni bana
**
gök kızıl
yagmur konuşacak

Güneş ve Vahiy İklimi - Şiir




semboldür güneş bu topraklarda
sabaha uyanan insan ilk onu görür karşısında
bulutsuz bir hava
sarı sarı tebessümlerle dogar güneş
insandaki umut tohumları o tebessümle yeşerir

vahyin ikliminde nefes alanlar
güven içinde yaşarlar bu alemde
'lehul mulk' hakikatine sırtını dayayan,
kurtarmıştır kendini mülke köle olmaktan
bu topraklarda öyleydi bir zamanlar
ama şimdi mal-mülk gerçek,
insan ise gölge

14 Kasım 2014 Cuma

Reddediyoruz Sahte İlahları

Reddediyoruz tüm putları
Allah'tır bizim İlahımız
O yeri ve göğü yaratandır.
O bizi ve atalarımızı yaratandır.
Olacaksa bir kanun bir yasa
Allah'ın kitabına göre olmalıdır.
Çünki Allah hem yaratandır
Hem emredendir/emirleri olandır.
Özgürlük budur.
Yatağında akan suyun akışı gibidir bu hal
Fıtratımızın rahat akacağı yataktır Allahın şeriatı/kitabı
***
İnsanları putlaştırmak
Tarihten gelen bir hastalık ve bir zaaf
Hayran olunacaksa bir zata
Bu her daim Allah'tır ve Allah olmalıdır.
Seni yaratan ve yaşatan
Annen değil baban değil atan değil liderin değil
İdeolojin değil ırkın değil bayrağın ve toprağın değil
Allah'tır Allah...

9 Kasım 2014 Pazar

Ehli Sünnet Müdaafacıları Üzerine - Bülent Şahin ERDEĞER

Ebubekir Sifil, İhsan Şenocak gibi popüler isimlerle gündeme gelen Ehl-i
Sünnet Korumacılığı ve saldırganlığı ne zaman başladı
İlk dalga, Cemalettin Afgani  EBU'L A'LA EL MEVDUDİ,Seyyid Kutub Nebhani, İbni Teymiye gibi öncülerin 60'lı yıllarda çeviri eserlerle muhafazakar düşünceye alternatif olarak Türkiye İslamcılığı'nı mayalamaya başlamasına tepki olarak ortaya çıkmıştı. Tarikat-Tasavvuf-4 mehzeb taklidi'ni savunmak için "mezhepsizler" "müçtehid taslakları" gibi söylemlerle saldırılmıştı... Başını da Ali Nar, Mehmed Şevket Eygi, Necip Fazıl ve Mısıroğlu gibi isimler çekiyordu...

2. Dalga ise 90'larda yükselen İlahiyat fakültelerine karşı başladı. İşte Sifiller o dalganın temsilcileri. Özellikle bir yandan Ankaraokulu ve İslami Araştırmalar/İslamiyat dergilerinin öte yandan Haksöz Okulu, Akabe, İktibas, Çekmegil'in Nida gibi Kur'an merkezli dergilerin başlattığı sorgulama ortamına karşı Ehl-i Sünnet Müdafaası'nın akademik dolulukla tekrarlanması ve Akademik bir Cevap verilmesi kompleksinden kaynaklanıyordu. Önce İnkişaf ile başlayıp Rıhle ile devam eden serüvenin kısa özgeçmişi bu...

Sifil ve Şenocak bir "Ehl-i Sünnet" savunuyor. Bunun resmi tarihini de şöyle özetliyorlar:

1-Sahabe "fitne döneminde" içtihad ettiler Hz. Ali de Muaviye de haklıdır.

2-Selef diye blok bir nesil vardır. Selef temel konularda akaid ve fıkıhta ortak bir görüşü savunur. Örneğin Kader vb. konularda...

3-Halef de 4 Hak Mezheptir ve bu 4 Hak Mezhep=İslam'ın kendisidir.

4-Osmanlı dönemi yaşanan İslam meşrudur tasavvuf ve tarikatlar=İslamdır.

5-Bu İslam olduğu için farklı her görüş bidattir, sapıklıktır vs...

Ben bu algıya kökten karşı çıkıyorum. Kısaca şöyle cevaplayabiliriz:

C-1-Sahabe içtihad etmedi arasında Kur'an ve Sünnete sadık kalanlar ve kalmayanlar vardı ve bir iktidar savaşında önemli bir kriz yaşandı. Bugün yaşadığımız bölünmenin kökenlerinde Muaviye'nin darbesi var... "Muaviyeci İslam" var...

C-2-Selef diye blok bir nesil yok. Selef döneminde de bugün olduğu gibi akaid ve fıkıhta çok farklı eğilimler ve ekoller vardı. örneğin Kader vb. konularında...

C-3: Hak mezheb kavramı da İslam'ın Sünnilikten ibaret olduğu anlayışı da batıldır mezhebi din edinmektir.Ehl-i Kıble olan diğer görüşleri aforoz etmektir...

C-4: Osmanlı da blok bir yapı değildir resmi ideolojisi Kur'an ve Sünnet açısından çok ama çok sorunludur...

Sifil bu konuşmasında Ayetleri ancak "Selef onayından" geçerse kabul edin diyor... Kim Selef? Ehl-i beyt imamları mesela İmam Kasım Ressi selef mi? Hasan Basri Gaylan Dımeşki, Cad bin Dirhem vb. niye selef değil? Kim belirliyor bunu? Onlar değil "Selefi Salihin" Seleftir deniyor bu sefer...

Kur'an mı Selef'e Selef mi Kur'an'a uyacak?

Selefiler de sizi Selef'e davet etmiyorlar mı? Selef'te tevessül vb. konular nasıldı siz gerçekten selef'e mi tabisiniz? Bu sorular uzar gider...





Öne Çıkan Yayın

RAB NE DEMEKTİR? MUSA PEYGAMBER CEVAPLIYOR:

__ Kimmiş bakayım sizin Rabbiniz ey Musa? __ Bizim Rabbimiz her şeyin YARATIŞINI (helqehu) takdir edip, sonra da yaratılış AMACINA (heda) y...