6 Eylül 2021 Pazartesi

Ahmet Türk Belgeseline Dair

 Ahmet Türk ile ilgili bir belgesel izledim..

Şu iki verdiği bilgi dikkatimi çok çekti..


1. Erdal İnönü kürt sorunu çözümünde insiyatif aldı ve adımlar atacaktı, Pkk'nın 33 asker katliamı oldu. Bu nedenle siyaseti bıraktı. Bırakmasaydı ciddi adımlar atacaktı... 


2. O yıllarda Turgut Özal da Öcalan ile görüşmemize sıcak baktı ve "bizden de iki üç adam götürün" dedi. Talabani, Barzani ve Öcalanın olduğu geniş toplantı. Dönüşte talabani ile gelirken bir radyonun arapça haberinde öğrendik Turgut Özal şüpheli olarak aniden ölmüş.. 


*

Bunu da ben ekleyeyim, Erdoğan da büyük risk alarak çözüm süreci başlattı bunu da Pkk hendek ile bitirdi. Ahmet Türk diyor ki, hendeğe ben açıkça karşı çıktım ve Mardinde izin vermedim..

*

Kısacası Pkk, kürtlerin hakları konusunda büyük bir sorun, büyük bir engel... Bakın Özal Ahmet Türk'e demiş, "ben demirel gibi korkak değilim, Allah'tan başka kimseden korkmam, gidin görüşün" Yani devlet çözüm üretmeye çalışıyor ama Pkk unsuru ve devletin içindeki derin bazı unsurlar engel oluyor..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder






Öne Çıkan Yayın

RAB NE DEMEKTİR? MUSA PEYGAMBER CEVAPLIYOR:

__ Kimmiş bakayım sizin Rabbiniz ey Musa? __ Bizim Rabbimiz her şeyin YARATIŞINI (helqehu) takdir edip, sonra da yaratılış AMACINA (heda) y...