5 Ekim 2022 Çarşamba

Ya Başka Bir Kur'an Getir Ya da Değiştir - Yunus 15

 Müşriklerin talebi:

"Ya başka bir Kur'an getir ya da değiştir!"

(bu talep bu çağın yabancı olmadığı bir talep sanki /mt) 

Peygamberin buna cevabı sizce nasıl oluyor?

"Durun arkadaşlar bi tarihselci yaklaşayım, ya da durum bi evrenselci ya da durum bir geleneğe göre ayar verelim, tasavvufa da bakalım zahiri, batıni bir anlam buluruz ya da durun çağa göre bir şekil veririz" Mİ DEDİ?

* Peygambere verdirilen cevap:

"De ki onlara: Kur'an'ın değiştirmek benim ne haddime! Ben ancak bana vahyedilenlere uymakla mükellefimz. Kaldı ki ben, (sizin aklınıza uymak ve Kur'an'ın değiştirmek suretiyle) Rabbime karşı geldiğim takdirde, o dehşetli kıyamet gününün azabına çarpılmaktan korkarım." (yunus:15)

*

Bana öyle geliyor ki biz vahye yaklaşırken teslimiyetten ziyade "ayar vermeci" bir mantıkla yaklaşıyoruz. Cesuruz bu konuda. İmani bir ürkeklik yok. Ukalaca bir pervasızlık var GİBİ.

Nefsime ve çağın Müslümanına çıkardığım pay bu... Ekser...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder






Öne Çıkan Yayın

RAB NE DEMEKTİR? MUSA PEYGAMBER CEVAPLIYOR:

__ Kimmiş bakayım sizin Rabbiniz ey Musa? __ Bizim Rabbimiz her şeyin YARATIŞINI (helqehu) takdir edip, sonra da yaratılış AMACINA (heda) y...