18 Kasım 2012 Pazar

Tevhidi Gerçekliğin Işığında 1

Müslümanlar, niteliği ilahi kudret eliyle belirlenmiş bir düşüncenin varisleridirler. (9)
***
Kitabı kerim nihai bilginin yollarını ısrarla vurguluyor. Nihai bilgiye götüren araçlar arasında da, bir ilişki ve bütünlük var. Ne yalnız başına okumak, ne yalnız başına düşünmek, ne yalnız başına tefekkür etmek, ne yalnız başına aklı kullanmak, ne yalnız başına basireti kullanmak, ne de yalnız başına kalbi kullanmak nihai gerçeklik için yetmiyor. Nihai bilginin yolları, bütün bu imkanları birbirleriyle ilişkilerini kollayıp gözeterek açılabiliyor. (10)
***
Akidemizin her türlü kirden arınmasıyladır ki, yeniden hayat dönmemiz söz konusu olabilir. (11)
***
Bilindiği gibi, bir toplumun islam toplumu olarak nitelendirilebilmesi için bu toplumun İslam'dan kimi izler ve biçimler taşıması yeterli olmamaktadır. (13)
***
İslam yalnızca yığınların ruhsuz gövdelerine yakıştırılan bir etiket olmuştur. bugün nerede olursa olsun Müslümanları yargılayanlar işte bu etiketlere göre hükümler vermektedirler. (14)
***
Allah'ın aziz dininin hiçbir durumda statükoya tabi kılınamayacağı gerçeği bütünüyle unutulmuş ve unutturulmuştur. (15)
***
... şartlara boyun eğmeyi şiar edinmiş bir adin anlayışı bu durumda gelene ağam, gidene paşam zihniyetini bayraklaştırmaktadır. (15)
***
Teslimiyetçi zihniyet her yerde din'in mantığına göre değil, zamanın mantığına göre işlemektedir. (15)
***
Müslümanların yaşamakta bulunduğu pek çok toplumda islam kendi asli kimliğiyle olmaktan çok, tarihi kimliğiyle tanınmaktadır. (16)
***
Bugün müslümanlar ya din dışı bir hayatın ya da hayatın dışında bir dinin kurbanları haline gelmişlerdir. (17)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder






Öne Çıkan Yayın

RAB NE DEMEKTİR? MUSA PEYGAMBER CEVAPLIYOR:

__ Kimmiş bakayım sizin Rabbiniz ey Musa? __ Bizim Rabbimiz her şeyin YARATIŞINI (helqehu) takdir edip, sonra da yaratılış AMACINA (heda) y...