28 Nisan 2022 Perşembe

Bilinç Notları 28

 Nefis ilahının kulunda görmek istediği en önemli ibadet "kibir"dir. /mt

//

Muhafazakar Müslüman kesime kitabi şuurdan yoksun olma eleştirisi yapmıştık.
Ancak şu olumlu eleştiriyi de yapmazsak haksızlık olur.
Şöyle ki, bizzat müşahede ettiğimiz bir durum var. Haram lokmaya, haram 1 tl'ye, hakkı olmayan şeye tenezzül etmemeye dair son derece tavizsiz asil Müslümanlar da var toplumda. Durumu iyi olmadığı halde...
Muhafazakar Müslüman kesimin en ciddi hassasiyetlerinden biridir bu..
Başka eleştirilerimiz, onların bu asil vasıflarını görmezlikten gelmeye yol açmamalı. Vesselam. /mt
//
#Huzursuzluğun bir sebebi de yaşlı anne babaları yalnızlığa terk etmek. #Bugün #köyde bunu müşahede ettim. Yaşı ilerlemiş bir yakınımız bundan muzdarip.. Kimisi hiç sorulmamaktan kimisi de onca erkek çocuğa rağmen bir gelinininden sıcaklık görmemesinden muzdarip... Tabi çekirdek aile halleri de anne babayı plan dışında tutturunca olan oluyor. Bence rahmetsizliğin ve huzursuzluğun bir sebebi de yaşı ilerlemiş anne babalarımızı plan dışında tutmak ve adeta yalnızlığa terk etmek.... Özellikle gelinler bu konuda kilit noktada... Şayet onlar geniş düşünüp hem kendi anne babalarına hem de eşlerinin anne babalarına karşı şefkat, merhamet, saygı tavırları sergilese (tabi göstermelik ve birkaç saatlik değil gönülden içten) eminim ki Allahın rahmeti o eve iner. Bu işin formülü bu.. Yaşlılara karşı bu ilgisizlik ve ötelemişlik Allah'ın rahmetini ve lutuflarını engeller... Uyanık olalım.. hem İslam terbiyesinden ve hem de kültürel damardan gelen bir ruhla yaşlılarımızı başımızın üstüne alalım ve çekirdek aile kısır döngüsüne girmeyelim. Öyle darbeler gelir ki nerden olduğunu anlayamazsınız ama sebebi bu olabilir...
Modernizmin bencil ve bananeci soytarılıklarını bir kenara bırakalım.. Gerçek aile gelecek(çocuk) ile geçmişi(dede-nene) birarada tutabilen ailedir.. Bunu sağlayan kahraman gelinlere selam olsun. Ki onlar #mütevazı oldukları için bunu başarmışlardır. /mt
//
Peygamberlerin Kur'an'daki net ifadelerinden biri:(ah bi kavrasak)
"ya kavmi la es'elukum aleyhi ecren. in ecriye illa alallezi fetareni"
Ey kavmim sizden bir ücret istemiyorum. Benim ücretimi beni yaratana aittir.(hud:51)
İslam davası ile para sevgisi aynı kalpte yer etmez.
Peygamberler evvela bu hassasiyetlerini toplumlarına ilettiler. /mt
//
Bir davayı, hesabı verilmemiş nutuklar değil, başta şehitlerin kanları olmak üzere, ödenmiş bedeller korur. /Mustafa İslamoğlu
//
"Benim mahkûm olmamın nedeni, başkalarından beklediğiniz ancak benden göremediğiniz MERHAMET DİLENCİLİĞİDİR.." [Sokrates Savunması]
//
Belki bana denilecek ki:
- Sokrates, ağzını tutamaz mısın, sana kimse karışmadan yabancı bir şehre giderek yaşayamaz mısın? [CEVABA DİKKAT!]
- Buna vereceğim cevabı anlamanızı sağlamak çok güç bir iş. Çünkü dediğinizi yapmanın TANRI'YA KARŞI BİR BAŞKALDIRMA olacağını biliyorum. Erdemi ve üzerinde hem kendimi hem başkalarını sınadığım daha birçok sorunu her gün tatrışmanın, insan için en büyük iyilik olduğunu, sınavsız bir hayatın yaşanmaya değer bir hayat olmadığını söylersem bana yine inanmayacaksınız. Size kabul ettirmemekle birlikte, söylediklerim doğrudur...
[Sokrates Savunması]
//
- Atinalılar! Size saygı ve sevgim var ancak, ben size değil Tanrı(lara) teslim olurum..
- Beni suçlayanların küstahlığı bile bir kimseden PARA aldığımı ve almak istediğimi söylemeye yaramıyor..
- Ben, ÖTEKİ DÜNYADA olup bitenler hakkında çok az şey bildiğim halde, bir şey bildiğime inanmıyorum, ama Tanrı olsun, insan olsun, belki kendinden daha iyi olanlara haksızlık etmenin ve boyun eğmemenin bir KÖTÜLÜK, bir NAMUSSUZLUK olduğunu biliyorum...
[Sokretes Savunması]
//
külfete göre nimet,sorumluluklara göre yetki esasına her zaman uygulayan islamın erkeğe sorumlu olduğu alanın genişliğinden dolayı daha fazla hisse vermesi adaletin ikamesi açısından zorunludur...
(Kuran-Hayat Ekseninde-Mümin Kadın,sayfa,152,Hülya Şekerci)
//
israil halki erkegiyle kadiniyla her an savasmaya hazir militarist bir toplumdur. (yusuf el karadavi)
//

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder






Öne Çıkan Yayın

RAB NE DEMEKTİR? MUSA PEYGAMBER CEVAPLIYOR:

__ Kimmiş bakayım sizin Rabbiniz ey Musa? __ Bizim Rabbimiz her şeyin YARATIŞINI (helqehu) takdir edip, sonra da yaratılış AMACINA (heda) y...