15 Temmuz 2021 Perşembe

İslam'ın Liberalizmle Oyun Hamuruna Dönmesi

 Ed-din olan İslam, "oyun hamuru" değildir. Herkes onu istediği şekle sokabilir, diye bir kural yok.

Maalesef son dönem dindarlıklara liberalizm ruhu girdiğinden dini bireyselleştirerek her bireyin kendi isteğine göre bir din oluşturabilme havası "popüler" oluyor. Özgürüz ya hani.

Hayır dostlar, bu dinin bir kitabı ve bir peygamberi var.

Evet, geçmişten bugüne ed-din olan İslam'ı mezhebi sınırlarla daraltanlara karşı ıslah pozisyona gireceğimiz yerde, dinin içine liberal ruh kaçırarak herkesin elinde "oyun hamuruna" dönüşmesine izin vermek de bir önceki kadar yanlış..

Hatta berbat..

Belki daha modern bir nifak çeşidi diyebiliriz buna.

Kitap ve sünneti hatta önceki alimlerin görüşlerini "edebiyle" önce bir öğrenmesi gerekirken, 

"ben böyle anlıyorum" , "bana ne ben böyle yaşarım" , "içkimi içer umreme giderim" , "müslümanım ama yasalar Kur'an'a uygun mu değil umurumda değil" , "Kur'an'a inanıyorum ama Muhammed o günde kaldı" , "Tesettür eskiden olmalı idi bugün insanlar medeni gerek yok" , "namaz oruç hac önemli değil ahlak önemli (kime ve neye göre ahlak)" falan filan gibi saçmalıkları üreten algı, içine liberalizm giren din algısıdır.

Geçmişten geleni düzeltelim derken kendileri bozuldu.. Daha spesifik ve çağa uygun bir nifak... 

Yahu desenize biz modern seküler dünyanın büyüsünün etkisindeyiz, yahut esiriyiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder






Öne Çıkan Yayın

RAB NE DEMEKTİR? MUSA PEYGAMBER CEVAPLIYOR:

__ Kimmiş bakayım sizin Rabbiniz ey Musa? __ Bizim Rabbimiz her şeyin YARATIŞINI (helqehu) takdir edip, sonra da yaratılış AMACINA (heda) y...