20 Ocak 2024 Cumartesi

Bilinç Notları 60

 Ertesi gün çalışmaya devam edebilmesi için beyninizin vites düşürüp şarj olmaya başlaması gerekir ve bu da kendinize gönül rahatlığıyla "bugünlük bu kadar yeter" diyebilmenize bağlıdır.

Başka bir deyişle akşamları azıcık daha çalışayım derken ertesi günün verimliliğinden öyle bir yersiniz ki....
(Pür Dikkat kitabından s.131)
///
Kıtlık korkusu yaşayanlar.... "Barajların seviyesi azalıyor, üç aylık su kaldı sadece" dediler. Koronadan sonra susuzlukla da terbiye olacağız diye iç geçirdiler.
Eminim bu korkuyu derinden yaşayanlar bugünlerde yağan kardan sonra namaza başlamışlardır. Zira yüreği bu gelgit'e düşenk kafasını secdeden kaldıramaz. Yüreği bu gelgite düşen diyorum, tınlamayanlarınki ahirette düşecek zaten....
Namaz ilahi nimetlere şükrün ve ilahi kudretin üzerimizde olan tecellilerini farkedişin bir ifadesidir. Kıtlık korkusundan sonra kar'ın yağması yüreği teslimiyete götürmeli. İnsanı özgürleştiren bir teslimiyet....
Bana göre yüreği ve kafayı derinden çarpan bir durum.../mt
///
KADINI FİTNE GÖREN ANLAYIŞA MUSA CARULLAH DİYOR Kİ:
Fakat fitne nerede? Havada fitne olmaz. Güneşin ışığında, bilginin aydınlığında fitne olmaz. Olsa olsa fitne erkeklerin gözlerinde, kalplerinde yahut dillerinde bulunur. İlle de bir tedbir almak gerekiyorsa, erkeklerin gözlerine nikab, kalplerine adab, dillerine ceza lazım gelir.
Hatun - Musa Carullah
*
Tabi Carullah Allah'ın hoşnutluğunu tesettür/başörtüsü emrini spesifik tahrifçiler gibi inkar etmiyor. Farziyetini kabul ediyor. Meseleyi kibarca izah ediyor./mt
///
Biz cemaat-i islami gibi ve ihvan-ı müslimin gibi çağdaş islami cemaatlerin öğretisinde öğrendik doğu ve batı şirklerini ve onların sadece birine odaklanma saplantısına girilmediğini de gördük../mt
///
Daha önce de söylemiştim. Diyanet camilerde okuduğu kuran tilavetlerinin meallerini de okusa ve Müslüman halkta meal okuma bilinci oluştursa 5 yıl sonra toplumun çehresi değişir.
Tabi artık tuhaf meal okuyıcuları çıktığı için ve gelenekçilerin tahrifine gibi modern tahrifler ürettikleri için meal de siyerdem bağımsız olmamalıdır.. Yani peygamberden... Vallahi Nebi'nin öneminin farkına vardık mealciler sayesinde.. Ama bu demek değilki gelenekçi hurafeler iyidir. Asla! Onlar ifrat ise bunlar da tefrit oldu.../mt
///

Siyasal İslam konusunda şöyle bir düşünce oluştu zihnimde. Şayet peygamberimizin hayatında siyasallık konusunda ilgisizlik olsaydı, Medine'ye gittiği zaman ve orda kral olacak olan Abdullah b. Ubey'e
"kardaş biz medine'ye namaz kılmaya, oruç tutmaya geldik, sen kral olacakmışsın, olabilirsin bizce sorun değil, bizim önceliğimiz tesbih, takke, kabir azabı, şefaat, teolojik meseleler, tartışmalar falan" demesi gerekmez miydi?
Ondan sonra bu kadar güvenlik sorunu yaşama zemini üretip savaşlar yaşayacağına yönetimlerle uzlaşma sağlayıp hangi yönetim ne kadar izin verirse islam'ı yaşamaya çalışsalardı olmaz mıydı?/mt
*
Bu soruları diğer peygamber kıssaları üzerinden de sorabiliriz.
Siyasal İslam sahi ne demek?
Veya ulema demek sadece akademik ve ilmi tartışma üretenler mi demek?/mt
///
#Dua, hayatın mayasıdır.
Çünkü içerisinde aynı anda #tevhidi, #acziyeti ve #şükrü barındırır.
Hayatına duayı sokmayan azab içindedir. Sadece namaz sonrası ile yetinen ise bu mayayı tam elde edememiş demektir. /mt
///
Ali Şeriati, "salih amel" ve "hasene" ayrımı yaparak, Kur'an'da çoğu kez iman etmekten hemen sonra gelen "salih amel"in, İslami toplumsal mücadeleyi besleyen çaba, davranış ve çabalar olarak anlaşılmasını ister. Bu bağlamda, eğitim çalışmaları ve insan yetiştirmeyi, kitap yazmayı, İslami mücadeleye her alanda destek vermeyi, çeşme, cami, yol yapmaktan daha önemli görür. İslami mücadeleye ve Allah'ın dinini yüceltmeye hizmet etmeyen maddi iyilikleri "salih amel" olarak görmez, "hasene" olarak tanımlar.
///
Okumanın, düşünmenin, aydınlanmanın, kavramanın, bilinçlenmenin, yol bulmanın [hidayet], ayağa kalkmanın [kıyam], amel etmenin kitabı olan Kur'an; izleyicilerinin, yükümlülük, seçilebilirlik [furkan] ve insani sorumluluğu adına önerdiği tek çözüm: "İstihare" olan, teberrük edilen bir kitap biçimine dönüştürüldü. İzleyicilerinin ona karşı görevi: Kupkuru bir yüceltme, takdis, tazim, teberrük ve öpmek. Abdestsiz el sürmemek, bir kılıfa geçirerek aynanın kenarına veya duvarın yüksek yerine asmak... Kundağın yanına, yeni evin kapısına, misafirin başucuna... Bazı sureleri/ayetleri de cadıca ilevler, özel törenler, tılsım ve büyüler, cin ve romatizma kovup-gidermeler, büyük büyülerin düğümlerini atmalar... için kullanılır oldu. -Ali Şeriati-
///

Tüm ifadel

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder






Öne Çıkan Yayın

RAB NE DEMEKTİR? MUSA PEYGAMBER CEVAPLIYOR:

__ Kimmiş bakayım sizin Rabbiniz ey Musa? __ Bizim Rabbimiz her şeyin YARATIŞINI (helqehu) takdir edip, sonra da yaratılış AMACINA (heda) y...