1 Haziran 2021 Salı

İnsanların Gelişimine Ket Vuranlar

        Özellikle geçmişteki alimlerin kitaplarını okuyup kendilerini geliştirerek fikir sahibi olanlara, hâla "sen arapça biliyor musun?", "Sen şunu biliyor musun?", "Oniki ilmi aldın mı?" gibi sözde mantıklı gibi görünen soruları soranlar aslında şunu söylemiş oluyorlar:

        "Yahu kardeşim ben bir alimin peşine körü körüne takıldım. Yıllarca o ne dediyse ben onu yaptım. Başka incelemeler ve mukayeseler yapmadım, yapmam da. Benim yaşadığım zamanda yaşayan alimler kim oluyor ki kitap yazıp milleti aydınlatacak. Ben geçmiştekiler ne yazmışsa ona uyuyorum. [Sofrada ne varsa hepsini abur cubur yiyen obez misali]. Sen de şimdi kalkmış o inandıklarıma/yediklerime itiraz ediyorsun. Ne kadar okuma yaparsan yap seni Arapça bilmemekle köşeye sıkıştırıp kendi körlüğümü örtbas ederim.... vs vs"

**
        Ne olursunuz bu tip insanlar gibi davranıp insanların gelişimlerini engellemeyin. Madem böyle diyeceklerse o halde alimlere desinler, kitap falan yazmasınlar, biz de okumayalım. Onca okumalar yapan insanları hala şunu bunu bilmemekle itham edenlerin ilme, akla, fikre ne kadar ihanet ettiklerini bilmeleri lazım... Geçmiş alimlerin kitapları ile yetinecek isek o halde onlar da kendilerinden önceki kitaplarla yetinmiş olsalardı, denir herhalde.
        Okumak bir baslangıçtır, daha başlangıçta bile insanların olan hevesini yok edecek "katolik" mizaçlı kişilikler her daim başımızın belası olacaktır.

Ya Sabır.. Ya Sabır..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder






Öne Çıkan Yayın

RAB NE DEMEKTİR? MUSA PEYGAMBER CEVAPLIYOR:

__ Kimmiş bakayım sizin Rabbiniz ey Musa? __ Bizim Rabbimiz her şeyin YARATIŞINI (helqehu) takdir edip, sonra da yaratılış AMACINA (heda) y...