15 Ağustos 2021 Pazar

Said Nursi ve Ihvan-ı Muslimin (Vahdet Örneği)

Halep'te İhvan-ı Müslimin âzâsının bana yazdığı tebriğe mukabil onu ve İhvan-ı Müslimini rûh u cânımızla tebrik edip "Binler Bârekâllah" deriz ki, ittihad-ı İslâm'ın Anadolu'da Nurcular -ki, eski İttihad-ı Muhammedinin

halefleri hükmünde- ve Arabistan'da İhvan-ı Müslimin ile beraber hakiki kardeş olan Hizbu'l Kur'anî ve İttihad-ı İslam cemiyet-i kudsiyesi dairesinde çok saflardan iki mütevâfık ve müterâfık saf teşkil etmeleriyle ve Risale-i Nur ile ciddi alâkadar ve bir kısmını Arabîye tercüme edip neşretmek niyetleri, bizleri pek ziyade memnun ve minnettar eyledi. Benim bedelime, İhvan-ı Müslimin Cemiyeti namına bana tebrik yazana, cevap verirsiniz. 

**

Yirmiyedinci Mektup'tan 

Emirdağ Lahikasi 

**

Bu güzel vahdetçi ve ümmetçi çizgi şu an Nerede acaba? Maksadım ta'n etmek değil. Sadece hatırlatmak.

Said Nursi'nin bu gibi notları hatırına Rabia Meydanındaki zulme karşı (Mursi dönemi) Nurcu kardeşlerimizin bizden daha çok meydanlarda olmasi gerekmez miydi? Maksadım İncitmek değil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder






Öne Çıkan Yayın

RAB NE DEMEKTİR? MUSA PEYGAMBER CEVAPLIYOR:

__ Kimmiş bakayım sizin Rabbiniz ey Musa? __ Bizim Rabbimiz her şeyin YARATIŞINI (helqehu) takdir edip, sonra da yaratılış AMACINA (heda) y...