28 Şubat 2022 Pazartesi

Bilinç Notları 10

 28Şubat'ı unutmayacağız demek, içimizden çıkması muhtemel zulümlere sessiz kalacağız demek değildir. 

Bunu da dipnot olarak düşmeliyiz. Bu anlamda eleştirel duruş her zaman önemlidir.

//

Bazı tipolojileri seziyorum. Olan biteni seyrederler ve hep susarlar. Her devranda talih kuşu başlarından uçmasın diye.

Ama razıdır talih kuşunun başına pisletmesine...

Yeter ki rahatı bozulmasın..

Yeter ki talih kuşu uçmasın..

Susmak.. Ondan kolay ne var?

*

Tabi izzet ehlinin lugatinde meskenettir, zillettir bu hal...

Bakara:155. ayeti elbet başa pisleten talih kuşuna da uğrayacaktır. Bilmez ya da unutur bunu gafil.../mt

//

Çocuklarımızın Sevgiye İhtiyacı Var Ey Anne Babalar!


Bir arkadaşımızın çocuğunun üzerine çay dökülmüş ve ciddi bir şekilde yanmış bedeni.

Çocuğun annesine dediği şeye bakın:

"Anne çirkin görünüyorum diye beni sever misin yine..."


*

Çocuğunuza sevgi göstermeniz için illaki bir başarı sergilemesini beklemeyin. Bedeni zaten beslenme ile büyüyor. Ama ruhu yani manevi kişiliği sevgi ile büyür.

*

Bu sevgisizliğin acısı ileriki yıllarda kişide pısırıklık, korkaklık, çekingenlik, özgüvensizlik meydana getirir.

*

Anne babalar! Bizim ilk işimiz çocuklarımızı gözetmektir. Onlarla ilgilenmektir. Şahsi hayatımızın bir bölümü artık onlara aittir. İlgisiz kalarak sadece maddi ihtiyaçları gidererek ruhlarını bir köşeye bırakmayın! /mt

//

Hz. İsa davetini, gösterişçi dindarlığı Yahudiliğin olmazsa olmazı haline getiren Ferisilerle mücadele üzerine bina etmişti. Zira bu anlayış dinin ruhunu öldürüyor, bu manevi cinayeti gizlemek için de cesedini putlaştırıyordu.

El Berr Esması

(Kur'an'a Göre Esma-i Husna)

//

Öğretmen, öğrencinin başarısızlığını tescil eden değildir bilakis onu başarıya götürmeye çalışandır. (Alıntı)

**

Her öğrenci muhakkak kesin başarılı olacak diye bir kaide yok ama öğretmen bu çabayı muhakkak göstermesi gerekir.

//

Pansiyon öğrencileri Mürselat, Nebe, Adiyat, Bakara (birkaç ayet), Enfal (birkaç ayet), İnfitar surelerini türkçe olarak dinlediler...

**

Bir öğrenci hocam ben okuyorum ama anlamadan okuyorum,

Bir diğeri de ben kulaklığımla Kabe imamını dinliyorum, dedi...


Ben de "anlayarak okuma ile anlamadan okuma arasında dağlar kadar fark var" dedim. "Anlamadan okuma ile Kur'an'a kendini yakın hissediyor olabilirsin ama aslında sen ona hala uzaksın" dedim..

//

Hiç kuşku yok ki İbni Rüşd, dini, beşeri bilgi imkanlarının bir tamamlayıcısı olarak görüyordu. Bundan dolayı, felsefesini din ile aklın uyumu üzerine kurmuştu.

//

Birileri içkide kokteyl, çorbada aşura, şarkıda potpori ya da mozaik.. ve özetle her şeyde karışık sevebilir. Ama 'Ben mü'minim ve öyle kalmak istiyorum' DİYEN Hakkı batıla karıştırmamak zorundadır KURAN uyarınca... (İman/M.İ)

//

-İmanı İÇ GÜVENLİK olarak tanımlarsak, İslam da DIŞ GÜVENLİKTİR..

-İman kalbin ameli, İslam bedenin imanıdır..

-İman muharrik kuvvet, İslam bu kuvvetin harekete dönüşmesidir..

(İman/M.İ)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder






Öne Çıkan Yayın

RAB NE DEMEKTİR? MUSA PEYGAMBER CEVAPLIYOR:

__ Kimmiş bakayım sizin Rabbiniz ey Musa? __ Bizim Rabbimiz her şeyin YARATIŞINI (helqehu) takdir edip, sonra da yaratılış AMACINA (heda) y...