6 Eylül 2022 Salı

Bilinç Notları 45

Cemaat ve tarikatleri eleştiren biri olarak özeleştiri yapayım. Bizler, o kardeşler gibi halkın kılcallarına inemiyoruz. Dağınığız. Bizler de bölük pörçüğüz. Görev bilinci yok. Biraraya gelerek ümmet için kurumsal hazırlık yapmak hak getire... Ümmetin liderlerine yön verecek çapta birliktelik oluşturma gibi bir dertleri yok.. Fildişi kulesi rahat..

İlmi tartışmalarla elde edilen üstünlük duygusu ve sonra otur yerine... Bu tarafın hocalarında ümmet çapında bir eylemlilik yok. Uzun soluklu çalışma yani kurumsallık ve eylemsellik üretme yok. Varsa yoksa kitap yaz, konuş, saldır, "karşı tarafa siz şöylesiniz, böylesiniz" de.. Nübüvvetin varlık gerekçesi kitlelere hidayeti ulaştırmak, seviyelerine indirmek iken sen kitleleri aşağılıyorsun.. Bu mu yani..
Böyle olmayacağını düşünüyorum. Halkın içine girip, doğrularını görmek gerek evvela...Sorunlarıyla essahtan ilgilenmek gerek.. Sonra varsa ıslah edilecek yer ona yönelirsin... Uzaktan kızlara miras verin diyerek değil Adamın halısına basarak, çayını içerek ileteceksin tebliği. Tek başına değil. Kollektif bir yapı ile..
Ha bir de metropoldeler ya Taşra duysun bizi düzeltsin kendini havasındalar.. Bekleyin siz... İnanın hiçbiri bende heyecan ve hareketlilik üretmiyor... Varsa yoksa tweet, laf, şu bu....
Dediğim gibi bu bir özeleştiri.. Yani önce kendime.. Yaşadığım yerde somut, dişe dokunur bir tebliğ/davet yapamama benim de içimde dert... Rabbim sadık, cehd sahibi, cesur kardeşler nasib eylesin....
Peygamber Akabe biatında, medinelilerden kendisini koruma ve her şekilde destekleme sözü almıştı. Kollektif bir yapı oluşturdu adım adım.. Ama bizim birbirimizden haberimiz yok../mt
///
AYETİ, BİD'AT MEZHEB 19'A GÖRE TE'VİL ETME HATASI...
45:6 "Bunlar, sana gerçek olarak okuduğumuz ALLAH’ın ayetleridir. ALLAH’tan ve ayetlerinden sonra hangi HADİSİ onaylıyorlar?"
Bu ayeti, peygamberimize ait hadisler ile Kur'an ayetlerinin birbirine muarız/karşı gibi lanse etmeye çalışan, bid'at 19 mezhebine mensup bir abimize şöyle yazdım:
"O dönemde peygamber hadisi söz konusu değil ki, siz ayet ile taa sonradan tespit edilmiş olan peygamber hadislerini niçin karşı karşıya getiriyorsunuz? Yani müşrikler ayete değil de peygamber hadisine mi kulak veriyordu? Allah da "peygamber hadisine kulak vermeyin, benim ayetlerime kulak verin" demiş mi oluyor? Zamansal uyumsuzluk var bir kere te'vilinizde. Ayeti sadece kendi bid'at görüşünüze göre kullanmış ve te'vil etmiş oluyorsunuz. Anlatabildim mi acaba?" /mt
///
Putperest Yunan ile muharref Hiristiyanlığın gayrı meşru ilişkisinden doğan Batı Uygarlığı, babasına çeken yönüyle Marksizmi, anasına çeken yönüyle Kapitalizmi insanlığın başına bela etmiştir.
M.Islamoğlu
///
Nice temiz fıtratlı insanlar var ve tevhid-i imandan mahrum. Evet temiz fıtratlılar ama tevhid bilinci olmayınca ne itiraz bilinçleri oluyor ne de tevhide dayalı medeniyet inşa etme bilinci... yani hedefsiz ve gayesiz olabiliyorlar..
Bu insanların saf halleri ile Kur'an ve peygamber ile tanışmaları lazım./mt
///
Yaşayan #sünneti yok saymanın ve #siyeri tiye almamanın bedeli ağır ödenecek. 50 yıl sonra #kemalist vaizler ve Kur'anı sünnetten ayrı değerlendiren şaşkın müslümanlar, haramları helal yapacak.. Buraya doğru gidiyor süreç..
Bundan dolayı ben, #Kuran ile #sünneti birlikte değerlendiriyorum.. Sünnetin en önemli özelliği yaşanan/yaşanmış olmasıdır (ki yaşanan dediğimiz şey Kur'an'dır) yazılı olması değil. Yazılı olanlar da değerlendirilecektir elbette. Aksi halde modernizasyona uğramış birtakım müslüman akıl, Kur'an'ın yere ayak bastığı 23 yıllık zaman dilimini yok sayarak sözümona bir buluş bulmuş gibi hareket ediyor. Yazıklar olsun buna sebep olan hocalara da. Bari toparlamaya çalışsalar...
Namaz yok, başörtüsü yok, dinin kültür kısmına düşmanlık, Cihad bilinci hadım, Rızaya dayalı eşcinsellik mümkün ve benzeri daha birçok saçmalıklar ürettiler Sünnetsiz müslümanlar..Bununla beraber sünnet adı altında uydurulan hurafelere karşı da tavrım net.. /mt
///
Bir insan diyelim ki gecekonduda yaşıyor. Siz ona yeni ev yapmadığınız veya vermediğiniz sürece gecekondusuna yaptığınız her hakaret ve aşağılama onu gecekondusuna daha da bağlayacaktır....
Buradan hareketle de insana içinde düştüğü şirk durumundan dolayı sürekli şirk unsuruna yönelik hakaret, aşağılama, dalga geçme vs yaparsanız bu o kişiyi daha da bağlar putuna. . Yapmanız gereken şirkin kötülüğünden bahsetmekle birlikte daha çok TEVHİDİN önemi/gerekliliği/saflığı üzerine vurgu yaparak konuşup insanları tefekküre sevketmek daha faydalı olacaktır....
Göreceksiniz bir süre sonra kendine yeni bir ev yeni bir bilinç inşa edince gecekondusunu/şirkini kendi elleriyle yıkacaktır...
Yeter ki tefekküre sevk olsun... Hakaret aşağılama olmasın...
Şirkin kötülüğünden atıf hiç olmasın değil, ama TEVHİD üzerine vurgu daha çok olsun. Demek istediğim bu..Putların gerçek yıkılışı, zihinde/yürekte gerçekleşmesi gerekir. Bunun içinde sabır ve zaman gerekir../mt
///
#Teşkilat ve #hiyerarşi disiplini olmadan uzun soluklu faaliyetler üretilemez. İtaat kültürünü eleştiririz, doğru (kültür olarak değil bilinç olarak var olmalı) ama itaatin hiç olmadığı yerler de darmadağın olur. İş çıkmaz. Kısır daire oluşur.
O halde #itaat olacak ama itaat edenin şahsiyetine zarar vermeden.
#Şahsiyet olacak ama teşkilatın sağlıklı yürümesine zarar vermeden..
(Alıntı)
///
Din egitimine kültürden başlamak yerine, Resulullah'ın yaptıgı gibi önce Kur'an'la ve onun anlamıyla tanışmak ve insanları tanıştırmak gerekir. /İbrahim Sarmış/(kurani hayat dergisi)
///
İslam, dünya olayları karşısında edilgen kalmayı, iyilik ve kötülüğe karşı müdahaleci bir tutum takınmaktan geri durmayı kabul etmiyor. / Üç Mesele - İsmet ÖZEL
///
İNSAN + KUR'AN -----> İSLAM
İslam'ın kavranılması, insanın önyargıları aracılığıyla değil, Kur'an'ı Kerim aracılığıyla başarışabilinirse beklenen yararın elde edilmesi gerekmez./Üç Mesele - İsmet ÖZEL
///
İslam'ın belirli bir kavme dayalı olarak değerlendirilmesi, çağdaş veya değil bütün insan yapısı düşünce sistemlerinin temel zaafıdır. /Üç Mesele - İsmet Özel
[Allahım ya.. şimdiki fikirleri ne kadar da zıt yukarıdaki sözleriyle...]
///
İslam'ı Anlamanın Ön Şartı - İsmet ÖZEL
İslam'ın insanların nisbi değerlendirmelerine göre bir "yer"e sahip olamayacağını belli bir zaman dilimi içinde anlam kazanmasının mümkün olamayacağını bir kavmin kültürel varlığının mütemmim cüzü olarak anlaşılamayacağını İslam'ı anlamanın ön şartı sayıyoruz.
///

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder






Öne Çıkan Yayın

RAB NE DEMEKTİR? MUSA PEYGAMBER CEVAPLIYOR:

__ Kimmiş bakayım sizin Rabbiniz ey Musa? __ Bizim Rabbimiz her şeyin YARATIŞINI (helqehu) takdir edip, sonra da yaratılış AMACINA (heda) y...