5 Ocak 2022 Çarşamba

İmam Suyuti Hasais Kitabına Eleştiri

 "Hz. Musa bizzat Allah ile konuşmuştur bu bile tek başına yetmez mi? Eğer farklılık arayacaksak.. "Peygamberlerden kimilerini kimilerine üstün (faddalna) kılmıştık." Bu ayette ast-üst ilişkisinden ziyade her peygamber farklı şekillerde taltif edilmiş demektir. Ki meşhur ayette ise "la nuferriku beyne ehedihim" (onlar arasında ayrım yapmayız) der.

Kevser bol rızık demek. Bol nimet demek. Hangi peygambere kısılacak ki. Makam-ı mahmud hamd edenlerin makamı. Bunun sadece ona ait olduğunu bilmiyorum..

Bilimsel Gelişmeler Ve Siyasal Bağımsızlık İlişkisi

Ülkemizdeki ve benzeri ülkelerdeki bilimsel gelişmelerin ilk adımı sanıldığı laboratuvar vs. yapmak değildir.
Her açıdan "Siyasal Bağımsızlıktır."
Erbakan hoca büyük bir bilim adamı idi. Bu gerçeği gördüğü için siyasete atıldı.
Bazılarını zannettiği gibi biz tembel değiliz aslında. Batılıların üzerimize zorla diktiği diktatörler yüzyıldır deli gömleği giydirdi bizlere.
Bu nedenle ben aşağılık kompleksinde değilim. Batılıları da gözümde büyütmüyorum. Evet onlar çalışkan. Ama on kat da sinsi ve zalimler. Çalışkanlığını görüp sinsiliğini ve zulmünü görmeyenler müslümanların siyasal bağımsızlığına hizmet edemezler. Hatta sürekli bizi aşağı görerek batıya hizmet etmiş olurlar.

31 Aralık 2021 Cuma

Şimdi Daha İyi Anlıyorum

Geçmişte hurafeyi, menkıbeyi, kendi zamanının popüler algılarını inanç haline getirmiş insanın psikolojisini anlıyorum, modern/seküler insanın bilimsel ilerleme mit’ini inanç ve kriter yaptığını gördükçe. . Allah’a inanıp, O’nu tasik edip, O’na şükrederek, O’na minnettar kalıp secde ederek ve son nefese kadar Allah’lı yaşama modeli modern/seküler insan için gereksiz ve anlamsız geliyor, materyalizmi ilke edinen bilim ve ona tabi akıl onun her şeyine yetiyor, teknolojik ilerleme aklı bir zaman sonra materyalist yapıyor ve Allah’a ihtiyaç bırakmıyor. 

2 Aralık 2021 Perşembe

Said Nursi'nin Dersim Hakkında Sözü

 Bediüzzaman'ın Dersim Faciası Hakkındaki Sözleri-2

" İşte o dâvanın doğruluğuna delâlet eden yüz emâreden tek bir emâresi; Bindokuzyüzotuzsekiz (1938) 'deki "Dersim Faciası"nda binler mâsumları, ihtiyar kadınları hem öldürüp, hem ateşlere atmak ve bir isyan tevehhümü ve ihtimâli yüzünden yaktırması, "Beşinci Şuâ"nın o hükmünü kat'i ve hakikat olarak gözlerine sokuyor. "
Kaynak: Üstad Bediüzzaman Hazretlerinin Yayınlanmamış Mahrem Bir Risâlesinden. (Alıntı:Müfid Müfid Yüksel)

1 Aralık 2021 Çarşamba

İSLAM, CEMAAT VE SORUMLULUK

Akılcılığın ifrat boyutu, insanı bireyselciliğe iter. Bireyselciliğe mahkum olan ise bir zaman sonra yalnızlığın depresifliğine düçar olur. İnsanın yalnız kalması ne kadar doğal ise toplumsallığa da o kadar doğal. Yeter ki ifrat ve tefrit derecelerine varmasın.

 Cemaati ise en meşhur tarif ile akıllı birliktelik olarak bilinir. Yani bireyi toplum oluşturmaz, birey toplumu oluşturur. Hayatın gerçekliğinde toplum olmak da bir ihtiyaçtır zira. İslami anlamda ise aynı akideyi taşıyan insanların birlikteliği de İslami bir gerekliliktir. Kur’an’da bu durumun emarelerini fazlasıyla görürüz. (İki Müslüman topluluk savaştığı zaman bile aralarını bulacak bir topluluğa görev verilir).

28 Kasım 2021 Pazar

Humanizm Mi Allah'a Kulluk Mu?

Humanistik davranan Müslüman kökenli insanlar kendilerini ibadetlerden muaf görüyorlarsa bu onları küfre (nankörlüğe) götürebilir. Uzaktan tatlı ve cici görünüyor olabilir humanizm. Tek dünyalı ve Tanrı’yı hayattan dışlayan bu fikriyata karşı dikkatli olmalıyız. Bizim tezimiz bu dünyada yaratılış amacımızın Allah'a Allah'ın emrettiği gibi kul olmaktır. Her açıdan... Kulluk zaten gerekli iyilik hallerini de kapsar ama sadece bunlardan ibaret değildir. 

Şeytanın, amelleri (fikirleri) süslü (mantıklı) göstermesi sonucu bazıları "ben nasıl olsa iyi bir insanım ve iyiliği istiyorum" diyerek kendinde bütüncül İslami kimliği taşımak istememekte. Dava şuuru ile hareket etmemekte. Bu durum, Nebevi çizgiyi önemsememekten kaynaklanan bir durumdur.

27 Kasım 2021 Cumartesi

Din Aksesuar Değildir

 Dini bir yaşam tarzı olarak görmeyenler onu kültürel bir aksesuar gibi belli zamanlarda kullanırlar. Onların hayatlarında sınırı din belirlemez. Heva ve hevesleri ve çevrelerine olan bağımlılıkları belirler. İslam garib bir şekilde durur hayatlarında.. Özne olarak durmaz. Bir ata yadigarı gibi durur. Ne atar ne de aktif kullanır. Aktif olan heva-hevesi ve o anın popüler kültürüdür. Direnemezler popüler kültüre. Çünkü dayandıkları sağlam dayanakları yok. İlahi projede rol alma gibi bir dertleri de yok. Varacakları son durak orası olduğu halde. Keşke bilselerdi...

Bütüncül İslam

İSLAM'I PARÇALARA BÖLEN (modern veya gelenekçi) MÜSLÜMAN ALGI BİÇİMLERİNİ GÖRDÜKÇE AKLIMA HASAN EL BENNA'NIN ŞU TERKİBİ GELİYOR:

İslam,
Hem inanç hem ibadettir;
Hem din, hem devlettir;
Hem madde, hem manadır;
Hem vatan, hem tebaiyettir;
Hem kitap, hem de kılıçtır.
--------------------
İslam'ı bütüncül algılamalıyız. Hayat dini ise İslam ve Hayat kitabı ise Kur'an o halde müslüman kendi siyasi bağımsızlığını ön planda tutmalıdır. Elbette ki şahsiyet ve toplum ıslahı öncelikli olarak...

Öne Çıkan Yayın

RAB NE DEMEKTİR? MUSA PEYGAMBER CEVAPLIYOR:

__ Kimmiş bakayım sizin Rabbiniz ey Musa? __ Bizim Rabbimiz her şeyin YARATIŞINI (helqehu) takdir edip, sonra da yaratılış AMACINA (heda) y...