28 Şubat 2021 Pazar

Abdurrahman Arslan Konferansından Notlar

 * Dünyaya müslümanca bakamayan, İslam'ın istediği bir çözüm
üretemez.

* Postmodernizm "hakikat yok" der ve kendinden önceki yöntemin bitmesiyle ortaya çıkmıştır.
* Müslümanlar modern bilgi ile devam edemez.
* "Otoriteyi kabul etmiyorum" demek, aslında "Tanrı'yı, kutsalı kabul etmiyorum" demektir.
* "Dünyayı hangi insan bu hale getirdi?" sorusu soruluyor batıda (fransada)
* Paradigma dışına çıkan bir bilgi nasıl inşa edilebilir? Cevap: Klasik düşünce!
* Klasik İslam Düşüncesi, tarihi bugüne getirmek değildir. O günün müslümanı meseleleri nasıl ele aldı, bunu kastediyorum.
* Postmodern bir bilgiye dayanarak İslami gelecek inşa edemez.
* Postmodern bilginin belirsiz, izafi kokusunu taşıyan atmosferden kurtulmalıyız.
* Modern iktidar anlayışını ahlaki bir tutum kazandıramazsınız.
* Modernizmin de geleneğe ihtiyacı vardır.
* Dini kuralların iktisadi kurallara zarar vermemesidir sekularizm.
* Batı inovasyondan vazgeçerse Çin 2-3 yıl içerisinde çöker. Çünkü Çin batıyı mükemmel bir şekilde taklid ediyor. Biz de.
* Her gelenek, bir başka geleneğe öyle kapısını açıp "buyur" demez.
* Paradigmaların hakikat anlayışı, sınırlarını belirler.
* Modernlik bizim hayatımızın kurucu unsuru olmamalıdır.
* Modernizm ve postmodernizm nihilist bir kültür üretti.
* Kültür kavramı müslümanlara uygun bir kavram değildir.
* İnsanoğlunun zihnini inşa eden iki şey vardı: Yazı ve Söz. Bu çağda bu ikisinin yerini görüntü aldı. Bakarak edinilmiş bir bilinç oluşuyor
* Klasik dönemi bugünün parametreleri ile okuyacağız. Bu parametreleri klasik düşünce ile sorguya çekeceğiz.
* Medeniyet ile kültür kavramlarına alerjim var. Medeniyet kavramını ilk kullanan 1839da Mustafa Reşit Paşadır. Sivilizasyona karşılık. Sivilizasyonu da ilk olarak fransızlar kullanıyor. Sivilite dinden ve siyasetten ayrı olarak oluşur. Medeniyet yerine hadariyet teklif edildi ikinci mahmuda. İslam medeniyeti kavramı batıyı öykünerek çıktı ortaya.
* Sosyoloji, birey, toplum ve ulustan oluşur.
* Her şeyi teorikleştirerek açıklamak batıya özgüdür. Biz böyle olmak zorunda değiliz.
* İslamın sosyal teorisi: Mümin+Mümine=Aile/cemaat. İnsan tekil bir varlık değildir. (Adem+Havva). Kısacası, aile+cemaat+millet+ümmet.. İslamın sosyal teorisi.
* Toplum ve cemaat insanların biraraya gelmiş hali değildir. Aralarında niteliksel fark vardır. Toplum iktidara bağlı, cemaat otoriteye(tanrıya, kitaba) bağlı. MÜSLÜMANLAR İKTİDAR OLMADAN DA CEMAAT OLABİLİRLER. Onlardan bunu isteyen İslamdır.
* Gelenekten kastettiğim sünnettir. Sahih olanı tabi. Hayatın pratiğini sünnetten öğreniyoruz. Sünnet, epistemolojik bir kavramdır. Lutherci anlayış, 'herkes incili okur, anlar'. Herkes incili okudu doğru ama herkes incilde aramak istediğini bulmak için okudu.
* Modernizm değerleri birbirinden ayırır. İslamda değerler birbirinden ayrışmaz. Siyasal alan ile ahlaki alan ayrı değildir ve diğer alanlar.
(şanlıurfa kitap vakfına teşekkürler)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder






Öne Çıkan Yayın

RAB NE DEMEKTİR? MUSA PEYGAMBER CEVAPLIYOR:

__ Kimmiş bakayım sizin Rabbiniz ey Musa? __ Bizim Rabbimiz her şeyin YARATIŞINI (helqehu) takdir edip, sonra da yaratılış AMACINA (heda) y...