19 Şubat 2021 Cuma

Bir Simite Razıydım Ama ... - Yaşanmış Hikaye

Gencecik bir bayan kimliğini kaybeder. Ertesi gün nüfus idaresine gidip kimliğini çıkarması gerekiyor. Evden çıkarken cebinde 5 tl parası var. Kendi kendine "İşim acele kahvaltı yapamam, yolda bir simit alırım, gidiş gelişte minibüs param var" deyip yola çıkar.

Durağa gelince yaşlı bir kadın yanına yaklaşıp:

- Hanım kızım ben dilenci değilim ama şu iş için acilen bana para lazım oldu senden ricam bana yardımcı olabilir misin?" der.

Genç bayan:

- Teyzeciğim benim üzerimde o kadar param yok! 5 tl param var sadece. Sana yardımcı olamam.

Bunun üzerine yaşlı kadın:

- Olsun kızım 5tl, 5 tl'dir, yardımcı ol, der.

Kızcağız hiç düşünmeden 5 tl'sini yaşlı bayana verir.

"Sonra ya ne olacak şimdi! ben parasız kaldım, minibüse nasıl binerim! bir de bir simit alacaktım!" diye kendine kendi ile konuşurken, "neyse yürürüm, karnımda bugün aç kalsın bir şey olmaz" der bu defa.

Uzun bir yoldan sonra nüfus idaresine varır ve sırasını bekler. Bir başka yaşlı bir bayan, bir sürü yer varken gelip o genç bayanın yanına oturur. Tanışırlar.

"Kızım ben Avrupa’da oturuyorum acilen benim de şu evrakı almam gerekiyor" deyip hep birlikte sırayı beklerler. Bu arada öğle mesaisi biter sıra ikisinde gelmez. Yaşlı bayan bizim hanımefendiye "hadi gidelim, bir şeyler yiyelim" deyince bizim kız mahcup bir şekilde "teyzeciğim sen git ben gelmeyeceğim" der.

"Olur mu hiç! Beraber gidelim bir şeyler yiyelim" deyip üsteleyince, bizim kız mahcup bir edayla "Teyzeciğim üzerimde param yok siz gidin yiyin" der. Yaşlı teyze, "olmaz! olsun gel para benden, beraber gidelim" diye ısrarcı olur.

Bir lokantaya giderler. Kadıncağız masayı donatır, kuş sütü eksik kalır masada. Bizim genç bayan "Ya Rabbi sabahleyin bir simite razıydım, oda gitti ama şimdi sen bana bütün masayı donatacak rızık verdin, sana ne kadar şükür etsem azdır" deyiverir.

*

O genç bayan benim hanım idi. İnşallah bu cuma günü hürmetine ona da bana da dua edersiniz.

[Hasan Şerefoğlu'ndan Alıntıdır.]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder






Öne Çıkan Yayın

RAB NE DEMEKTİR? MUSA PEYGAMBER CEVAPLIYOR:

__ Kimmiş bakayım sizin Rabbiniz ey Musa? __ Bizim Rabbimiz her şeyin YARATIŞINI (helqehu) takdir edip, sonra da yaratılış AMACINA (heda) y...